13.5.17

Η ανταμοιβή ενός εκπαιδευτικού



Τυχαία συνάντησα μία παλιά μου μαθήτρια, η οποία πλέον είναι ενήλικη και... φοιτήτρια! Η συγκίνηση ήταν μεγάλη και αμέσως άρχισε να μου λέει "Κυρία, θυμάσαι αυτό; Θυμάσαι εκείνο; Θυμάσαι που κάναμε το τάδε;"...
Πρέπει να σε αγαπάει πολύ κάποιος για να εκδηλώνει τόσο ενθουσιασμό όταν σε βλέπει, μετά από τόσα χρόνια... για να θυμάται τις στιγμές σας το πέρασμα του χρόνου... για να σου μιλάει ακατάπαυστα και με ταχύτητα για να προλάβει μέσα σε λίγα λεπτά να σε ενημερώσει για το πώς είναι η ζωή του από τότε που τον άφησες...
Είχε πλάκα που από τη μία μου μιλούσε στον ενικό (οικειότητα γαρ), και από την άλλη με έλεγε "Κυρία" (αφού συνεχίζει να με βλέπει σαν τη δασκάλα της)...
Στον επίλογο αυτής της συνάντησης, ανάμεσα σε πολλά άλλα, μου είπε "Πωπω, κυρία, πιστεύω πως ήσουν... ό,τι καλύτερο για εμένα"...
Πέραν του ότι με συγκίνησε και μου έδωσε χαρά αλλά και δύναμη, μοιραία και αναπόφευκτα άρχισα να σκέφτομαι πως αυτή τελικά είναι η ανταμοιβή ενός εκπαιδευτικού. Η αγάπη και η εκτίμηση που εισπράττει από τους μαθητές, και όχι μόνο στιγμιαία, καθώς αυτό είναι μόνο ένα από πολλά παραδείγματα που μου έχουν συμβεί στη διάρκεια της 9χρονης επαγγελματικής μου πορείας. Πολλές φορές λένε ή κάνουμε πράγματα, τα οποία για εμάς δεν έχουν σημασία, όμως ένα παιδί τα καταγράφει έντονα μέσα του και τα μεταφέρει στη ζωή του. Ίσως θα έπρεπε αυτό να ήταν τροφή για σκέψη και για πολλούς άλλους εκπαιδευτικούς...



2 σχόλια:

  1. Ευλογία αυτή η ανταμοιβή του εκπαιδευτικού, έτσι δεν είναι Αναστασία μου; Μου θύμησες την πολύ αγαπημένη μου Καθηγήτρια που μου στάθηκε όχι μόνο ως Δασκάλα αλλά και ως ένας άνθρωπο που με νοιάστηκε και με ενδυνάμωσε όταν ήθελα να τα παρατήσω. Και συνεχίζω μέχρι και σήμερα να την αποκαλώ "Κυρία..." και γελάει με εκείνο το μυστήριο χαμόγελο.😘😘

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κάθε εκπαιδευτικός έχει πολλούς ρόλους, εκτός από αυτόν του δασκάλου... είναι και λίγο γονιός μαζί, και λίγο ψυχολόγος, και λίγο φίλος... Χαίρομαι που είχες μια τόσο καλή καθηγήτρια στην πορεία σου γιατί αυτές οι σχέσεις είναι ανεκτίμητες, και όσο δύσκολα κι αν χτίζονται είναι ωστόσο εφικτές! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή