10.12.14

♥ Marron ♥



Με κάποια προβληματάκια στο σπίτι, δεν ήταν τόσο η έλλειψη χρόνου, όσο η έλλειψη διάθεσης που με κράτησε μακριά σας λίγες ημέρες. Όμως είμαι εδώ ξανά σήμερα κι έχω να σας δώσω αρκετές συνταγούλες μέσα στο επόμενο διάστημα των γιορτών. Σήμερα έχουμε συνταγή κατόπιν... παραγγελίας! ;-)
Το αίτημα εκπληρώνεται και η συνταγή για κάστανα marron -ένα υγιεινό, πεντανόστιμο και γιορτινό γλυκάκι- είναι εδώ!!
Για να είμαι ειλικρινής, η πρώτη φορά που έφαγα κάστανα ήταν τον περσινό χειμώνα στις Βρυξέλλες. Κατενθουσιάστηκα και από τότε έγινα λάτρης.
Η γιαγιά μου, που σε όλη της τη ζωή διατηρούσε ζαχαροπλαστείο, μόλις έμαθε πόσο αγαπώ τα κάστανα, έσπευσε να με μυήσει στα κόλπα και μου έμαθε την παρακάτω συνταγή.
Τα σπιτικά μαρόν έχουν πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με αυτά του εμπορίου, όπως ότι τα δικά μας είναι αγνά, χωρίς χρωστικές ουσίες, αρώματα, βούτυρα, αυγά, ή άλλα επιβλαβή, αλλά και στην τιμή φυσικά. Το μόνο μειονέκτημα, και δεν είναι αμελητέο, είναι ότι η παρασκευή τους απαιτεί πάρα πολλές ώρες, επομένως όσοι μπουν στον κόπο... υπομονή!

Τα μόνα υλικά που θα χρειαστούμε είναι:
♥ 1 κιλό κάστανα
♥ 700 γραμμάρια ζάχαρη
♥ 1 κουταλιά χυμό λεμονιού
♥ ΕΝΤΕΛΩΣ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ κουβερτούρα (αν θέλουμε να τα κάνουμε με επικάλυψη σοκολάτας)


Στην πράξη:

  1. Με ένα μαχαίρι αφαιρούμε την εξωτερική φλούδα των κάστανων και τα βάζουμε σε μια κατσαρόλα με μπόλικο νερό να βράσουν για 40-45 λεπτά. Στη συνέχεια, αφαιρούμε και την εσωτερική φλούδα, όσο είναι ακόμα ζεστά όμως, γιατί εάν κρυώσουν θα δυσκολευτούμε πολύ. Τα αφήνουμε να κρυώσουν.
  2. Σε μια άλλη κατσαρόλα, βάζουμε 1 λίτρο νερό και τη ζάχαρη να βράσουν μέχρι να γίνουν σιρόπι. Στη συνέχεια, κατεβάζουμε την κατσαρόλα από τη φωτιά και αφήνουμε το σιρόπι να κρυώσει.
  3. Ρίχνουμε τα κάστανα στο κρύο σιρόπι και τα αφήνουμε μέσα για 12 ώρες.
  4. Την επομένη, τα ξαναβράζουμε και τα αφήνουμε στο σιρόπι για άλλες 4-5 ώρες.
  5. Προσθέτουμε το χυμό λεμονιού και... (δε φαντάζομαι να βαρεθήκατε!).... τα βράζουμε για άλλα 5 λεπτά.
  6. Με μια τρυπητή κουτάλα βγάζουμε τα κάστανα και τα αφήνουμε σε μια πιατέλα. Βράζουμε το σιρόπι σε δυνατή φωτιά για να δέσει κι όταν είναι έτοιμο ξαναρίχνουμε τα κάστανα μέσα και τα αφήνουμε για άλλες 4 ώρες.
  7. Με την τρυπητή κουτάλα, βγάζουμε ξανά τα κάστανα από το σιρόπι και τα τοποθετούμε σε λαδόκολλα, διαχωρισμένα το ένα από το άλλο.
  8. Τα αφήνουμε να στεγνώσουν, περίπου 6 ώρες δηλαδή, τα τυλίγουμε με αλουμινόχαρτο και τα βάζουμε στο ψυγείο.






Εάν θέλουμε να τα επικαλύψουμε με σοκολάτα, η διαδικασία είναι ακριβώς ίδια μέχρι και το βήμα 5
Στη συνέχεια στραγγίζουμε καλά τα κάστανα από το σιρόπι και τα βουτάμε σε λιωμένη μαύρη κουβερτούρα. Τα βγάζουμε με τρυπητή κουτάλα και τα βάζουμε προσωρινά σε λαδόκολλα. Όταν στεγνώσουν, τα βάζουμε σε πιατέλα στο ψυγείο.




(Μεταξύ μας τα προτιμώ σκέτα, χωρίς κουβερτούρα)
Καλημέρα και... καλή επιτυχία! :)))



Nastenka


36 σχόλια:

  1. πω πω φαινετε τελειο!!! ευχαριστουμε!!! καλημερα! φιλακια πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι όντως τέλεια! Σ' ευχαριστώ πολύ Κική μου, να είσαι καλά! Πολλά πολλά φιλάκια!!!!
      Καλημέραααααααα ♥

      Διαγραφή
  2. Έλιωσααααα και με την κουβερτούρα εγώ που τα έχω κομμένα όλα αυτά!
    Στο μεταξύ με τόσ ζάχαρη ξέρεις ..(εννοείται ότι θα βάλω καστανή εγώ!) θα τα φτιάξω δυο ημερών ταλαιπωρία για να φάω...ΕΝΑ! αχαχαχαχαχαχαχαχα!
    Καλέ δεν θα τα πετάξω... στους άλλους θα τα δώσω!
    Την καλημέρα μου και τα φιλιά μου Αναστασία λε σεφ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχαχαχαχαχαχαχα βρε Αριστέαααα! Κανένας δεν μπορεί να φάει μόνο ένα!! Σ' το λέω με κάθε βεβαιότητα! ;-)
      Πάντως σκέψου πως το σιρόπι θα το πετάξεις μετά, δηλαδή η ζάχαρη που θα έχουν δεν είναι υπερβολική. Μπορείς να φας μερικά χωρίς τύψεις!
      Καλημέρες πολλές και γλυκιές!!! Φιλάκιαααα! ♥

      Διαγραφή
  3. Φαίνονται πεντανόστιμααα!!!! Γεια στα χέρια σου!!!
    Δε τα γνώριζαν καν τα Μarron αλλά, εκτός από την διαδικασία που χρειάζεται 1,5 μέρα, φαίνεται πανεύκολο να ετοιμαστούν! Την επόμενη φορά που θα έχω κάστανα νομίζω πως θα τα δοκιμάσω!
    Ειδικά τώρα για τις γιορτές θεωρώ πως είναι τέλειο κέρασμα!
    Καλοφάγωτα τα καστανάκια σας!!! ♥♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, δεν είναι τίποτα το δύσκολο, αλλά πρέπει να κάνεις υπομονή, και μου τη σπάει λίγο αυτό γιατί δεν μπορώ να περιμένω χαχαχαχαχα!
      Να μη σου πω ότι σχεδόν εξαφανίστηκαν.... Να φτιάξεις, ναι! Είναι τέλεια!!!!
      Πολλές καλημερες και πολλά φιλάκια!!!!♥

      Διαγραφή
  4. Αχ, εγώ δεν τα πάω καλά με τα κάστανα, αλλά θα τα φτιάξω γιατί ξετρελαίνονται οι γονείς και τα πεθερικά μου!
    ;-)
    ΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά, λατρεία μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν τα φτιάξεις πάντως, καλή επιτυχία Γιάννα μου, να τα ευχαριστηθείτε!!!!
      Πολλά πολλά φιλάκια! Να'σαι καλά!!! ♥

      Διαγραφή
  5. Το αγαπημένο μου γλυικό!!!
    Μόνο από ζαχαροπλαστείο, ως σήμερα!
    Χάρη στη συνταγή σου, μάλλον (διότι είμαι και λίγο ακαμάτρα σ' αυτά!) θα τα γεύομαι, πλέον, σπιτικά!

    Κι εγώ, χωρίς κουβερτούρα τα προτιμώ!
    Φιλιά πολλά!!! ❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν το αποφασίσεις για σπιτικά, θα χρειαστείς υπομονή! χαχαχα!
      Ναι, μου φαίνεται κι εμένα πως χάνουν τη γεύση τους με τη σοκολάτα....
      Πολλά φιλιάααα Ρούλα δε κατ!!! Καλημέρα!!! ♥

      Διαγραφή
  6. να τα φτιάξω δεν μπορώ αλλά να φάω όσα θές... μπράβο τέλειο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ουυυυ, εξαφανίζονται τάχιστα! Είναι απλά τέλεια!
      Σε ευχαριστώ πολύ Νικόλα μου! Καλή σου μέρα!!!

      Διαγραφή
  7. Ω..ω..ω.. τα θέλω αυτά τα κάστανα.. με την κουβερτούρα ή χωρίς, τα θέλω!!
    Ελπίζω τώρα να είσαι καλά! Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαι κάπως καλύτερα Γιωτάκι μου, ευχαριστώ! :))
      Αχχ, είναι τόσο ωραία που μπορώ να τα τρώω μια ζωή!
      Πολλές καλημέρες! Φιλάκιαααα! ♥

      Διαγραφή
  8. Ανώνυμος10/12/14

    ΛΑΤΡΕΥΩ κάστανα!!! Αλλά βαριέμαι να μαγειρέψω ρε γαμώτο...
    Θα πέσω σε περισυλλογή τώρα, μέχρι να δω τι θα κάνω. Χαχα! Παννόστιμα φαίνονται... welcome back ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι διαδικασία, όντως... Ακόμα και βραστά να τα θες, πάλι θα πρέπει να περιμένεις... κι είναι τόσο νόστιμα που απλά δεν μπορείς να περιμένεις!! χαχααχαχαχα!!
      Να'σαι καλά κοπέλα μου! Φιλιά πολλά! ♥

      Διαγραφή
  9. Ανώνυμος10/12/14

    Χρυσοχέρικο κορίτσι, κι εγώ τα προτιμώ χωρίς σοκολάτα.
    Είναι καταπληκτικό γλυκό και σε σχέση με άλλα υγιεινό.
    Δεν μπορώ να σου πω ότι θα τα φτιάξω εν όψει γιορτών διότι θα φτιάξω τα κλασσικά: κουραμπιέδες, μελομακάρονα, ισλί, για δίπλες δεν ξέρω αν θα προλάβω είμαι και busy η δόλια.
    Να τα χαρείτε τα marron σας, καλοφάγωτα.
    Σας γλυκοφιλώ! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί εσύ βρε με τόσα που θα φτιάξεις δεν είσαι χρυσοχέρικο κορίτσι?? ;-)
      Όλα νόστιμα είναι, ειδικά τα μελομακάρονα και οι δίπλες... [τα ισλί δεν ξέρω τι είναι, να σου πω την αλήθεια :( ]
      Να'σαι καλά Μαρινάκι μου! Καλή σου μέρα και καλή επιτυχία στις ζαχαροπλαστικές σου κι εσένα! ;-)
      Φιλάκιαααα! ♥

      Διαγραφή
  10. Εμ πες το μας ντε! Ζαχαροπλάστισσα ήταν η γιαγιά σου;;; Τώρα εξηγούνται όλα! Αχαχα! Θα μπορούσα να ζω μόνο με κάστανα! Γλυκά φιλιά στα πιτσούνια μου :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχαχαχαχαχαχαχα! εμμμ, πώς νομίζεις ότι εξηγείται η ομορφάδα μου και η γλυκύτητά μου! ;-) χαχαχαχαχαχα!
      Σε καταλαβαίνω, είναι πολύ νόστιμα και θρεπτικά!
      Πολλά φιλάκιααα! Καλή σου μέρα Πέτρααα! ♥

      Διαγραφή
  11. Όχι ρε φίλε!!!!! Μου τρέχουν τα σάλια μόνο που τα κάστανα δεν θα προλάβω να τα βάλλω στο σιρόπι θα τα φάω κατευθείαν! Μιαααααααααμμμμμμμμμμμ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχαχαχαχαχαχα αα ρε Χριστίνα, πώς σε νιώθω! τα μισά τα κατέβασα έτσι, ντρέπομαι που το λέω, αλλά το έκανα! χαχαχαχαχαχα!
      Πολλά γλυκά φιλιάάαααα! Καλημέρες πολλές! ♥

      Διαγραφή
  12. Χαίρομαι που είσαι πάλι κοντά μας, (ετοιμαζόμουν να στείλω mail!). ;-)
    Τις τελευταίες μέρες ο Παραμυθοσύντροφος έχει πάθει καστανομανία, τα αγοράζει έτοιμα βρασμένα και καθαρισμένα σε αεροστεγή συσκευασία και τα τσακίζει, τρώει 5-8 την μέρα, όσο για μένα που είναι το αγαπημένο μου γλυκό, τρώω ότι μου αφήσει! χαχαχα!

    ΑΦιλάκια πολλά πολλά και στα δυο σας και καλό γκουρμέ βραδάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τιιιιιιιιιιιι?? Υπάρχουν και έτοιμα βρασμένα? Πρώτη φορά το ακούω αυτό! Θα τρελαθώ!
      Είναι τόσο νόστιμα και θρεπτικά, καλά κάνετε και τρώτε! ;-)
      Ευχαριστώ πολύ Αιναφετς μου για το ενδιαφέρον, πάνε καλύτερα τα πράγματα τώρα!
      Φιλάκια πολλά πολλά! Καλημέρα!!!♥

      Διαγραφή
  13. Τρελαίνομαι για κάστανα Αναστασία μου θα τα φτιάξω κάποια στιγμή και αν δεν προλάβω θα δώσω την συνταγή στην μαμά να τα φτιάξει!
    Χαχαχα!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι χρονοβόρα, δυστυχώς, και θέλει υπομονή... Κατά τα άλλα είναι τέλεια τα μαρόν!!!
      Αν η μαμά έχει τη θέληση να περιμένει, ουυυυυ, πες της να φτιάξει!
      Πολλές καλημέρες! Φιλάκιααα! ♥

      Διαγραφή
  14. Very rich!!!!
    would you like to follow each other? let me know...I always follow back.
    Besos, desde España, Marcela♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Φαίνεται νοστιμότατο....νομίζω πως κι εγώ θα το προτιμούσα σκέτο...!
    Αλήθεια δεν είχες ξαναφάει κάστανα....τέλεια είναι!!!!
    Φιλάκι...καληνύχτα :)

    υ.γ. χαρά στην υπομονή σου........πολλές ώρες βρε κορίτσι μου....!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με την κουβερτούρα χάνουν λίγο τη νοστιμιά τους...!
      Ναι,κ το πιστεύεις; Δεν είχα φάει ποτέ πριν κάστανα και μάλιστα ήμουν προκατειλημμένη, ήμουν βέβαιη πως δε θα μου αρέσουν. Τι χαζή που ήμουν! ;-)
      Άσ'τα, άσ'τα, δύο μέρες μου πήρε για να γίνουν... αλλά δικαιώθηκα!
      Πολλά φιλάκια Ωραιοζηλίτσα μου! Καλή σου μέρα!!!! ♥

      Διαγραφή
  16. Μπορώ να τα έχω έτοιμα;;;; Τα λατρεύω αλλά κουράστηκα και φοβάμαι πως σίγουρα θα ξεχάσω κάποιο βήμα... είτε θα τα παραβράσω είτε θα τα αφήσω ωμά...! χαχαχα!
    Τέλεια ιδέα πάντως!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ κουράστηκα Κατερίνα, γιατί ήταν χρονοβόρα διαδικασία που κράτησε δύο μέρες! Υπάρχουν όμως έτοιμα στο ζαχαροπλαστείο, θα βρεις σίγουρα τέτοια εποχή!! ;-)
      Πολλά γλυκά φιλάκιααααα! Καλημέρααα! ♥

      Διαγραφή
  17. Πω πω τα ζήλεψα Αναστασάκι μου, ιδιαιτέρως τα σοκολατοσκεπασμένα!!! Να ΄σαι καλά για την υπέροχη συνταγή!!! Σε φιλώ πολύ :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχαχα εμένα τα άλλα μου αρέσουν πιο πολύ, αλλά έτσι και αλλιώς όλα τα κάστανα είναι τέλεια!!!
      Πολλά φιλάκια! Καλό σαββατοκύριακο Ειρήνη μου!! :))))))

      Διαγραφή
  18. Λατρεύω τα κάστανα σε όλες τις μορφές τους!!!!! Κι εννοείται πως τα έχω φτιάξει κι έτσι, χωρίς την κουβερτούρα, και είναι ΤΕΛΕΙΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Φιλιά-γλυκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, πώς με καταλαβαίνεις Αλεξάνδρα!!! ;-)
      Γλυκά φιλάκια για καλό σαββατοκύριακο!!! :)))))

      Διαγραφή