4.1.16

Glühwein

Για τις κρύες νύχτες του χειμώνα, το glühwein ίσως και να είναι η καλύτερη συντροφιά.
Είναι ένα γερμανικό "έθιμο" των Χριστουγέννων, αλλά νομίζω πως δε θα έπρεπε να το περιορίζουμε μόνο αυτές τις γιορτινές ημέρες. Είναι υπέροχο για όλη τη διάρκεια του χειμώνα.
Στη Γερμανία (και στην Αυστρία, ενδεχομένως) το βρίσκεις και έτοιμο σε μπουκάλια, όμως είναι πανεύκολο στην παρασκευή και στο σπίτι.
Δεν πρόκειται για τίποτα άλλο από κόκκινο ζεστό κρασί με μυρωδικά.


Τι χρειαζόμαστε:


  • 1 λίτρο κόκκινο κρασί
  • 2 κουταλιές του γλυκού ζάχαρη
  • 2 ξυλάκια κανέλα
  • 4-5 γαρύφαλλα
  • λίγο μοσχοκάρυδο
  • 1 πορτοκάλι σε φέτες μαζί με τη φλούδα
  • 1/2 λεμόνι σε φέτες μαζί με τη φλούδα

Στην πράξη:

  1. Σε μια κατσαρόλα ρίχνουμε το κρασί και όλα τα υπόλοιπα υλικά και τα ζεσταίνουμε σε μέτρια φωτιά.
  2. Ανακατεύουμε πού και πού για να λιώσει η ζάχαρη, αλλά προσέχουμε συνεχώς τη θερμοκρασία ώστε να μη βράσει το κρασί.
  3. Το ζεσταίνουμε για 10-15 λεπτά, το σουρώνουμε, πετάμε όλα τα μυρωδικά, και ξαναζεσταίνουμε για λίγα λεπτά ακόμα.
  4. Σερβίρουμε.



Nastenka



37 σχόλια:

  1. καλη χρονια! χρονια πολλα! με υγεια και καθε καλο
    φιλια πολλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή χρονιά και πάλι Κική μου! Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  2. Το έχω πιει! Το έκανε μία φίλη που είχε κάνει Γερμανία!
    Αλλά εγώ έχω θέμα με το κρασί μου: το θέλω παγωμένο και σκέτο!
    χικ χικ είπε η πότισσα και την κάνει χοροπηδώντας!
    Φιλάκια πολλά τσουπάκι μου γλυκό♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αααα, δε σε πετυχαίνω σε τίποτα τελικά εσένα! ;-)
      Πάντως είναι θέμα γούστου, γιατί κι η μαμά μου το θέλει παγωμένο, εμένα όμως με ανατριχιάζει το παγωμένο μέσα στο χειμώνα και προτιμώ το ζεστό ασυζητητί!
      Φιλάκια πολλά Αριστούλα μου!!

      Διαγραφή
  3. Θυμίζει λίγο sangria ή κανω λαθος;
    μμμ θα δοκιμάσω την συνταγή και θα σου πω, παντως φαινεται πολυ ωραιο.
    Φιλακια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι ναι θυμίζει σαγκρία λόγω υλικών. Με τη διαφορά ότι αυτό πίνεται ζεστό και είναι κατά τη γνώμη μου περισσότερο αρωματικό, δηλαδή δε μοιάζουν τόσο στη γεύση.
      Φιλιάάααα!!

      Διαγραφή
  4. Λατρεύωωω! Τώρα που έχει και κρύο είναι ότι καλύτερο...φάρμακο!Χιχι
    Δεν ήξερα όμως ότι μπορώ να το φτιάξω και μόνη μου!
    Χρόνια πολλά και Καλή Χρονιάαα! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το φτιάξεις, να το φτιάξεις, είναι πολύ εύκολο και γρήγορο!
      Καλή χρονιά Ολγάκι μου! Με υγεία και πολλή χαρά!
      Φιλάκιααα!

      Διαγραφή
  5. ααα το δοκίμασα πρόσφατα, δεν μου άρεσε πολύ όμως..!
    Φιλάκιαααα...καλημέρα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γούστα είναι αυτά, γλυκούλα μου! Δε γίνεται να μας αρέσουν σε όλους τα ίδια! ;-)
      Πολλά φιλάκιααααα!

      Διαγραφή
  6. Πολύ μου αρέσουν τα ζεστά αρωματικά κρασιά! Φιλιάαα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εμέναααα!
      Πολλά φιλιά Σωτηρία μου!

      Διαγραφή
  7. Είναι υπέροχο! Το έχω πιει επί μακρόν στο Βερολίνο και απλά το λατρεύω! Γι' αυτό καμιά φορά το φτιάχνω και στο σπίτι! Ευχαριστώ που μου το θύμισες!
    Φιλάκια πολλά μικρή μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τελικά εμείς μοιάζουμε σε πολλά! ☺
      Φιλάκιααα!

      Διαγραφή
    2. Υπάρχει παροιμία γι' αυτό που μόλις είπες, θα σου στείλω μήνυμα! ;-)
      ❤❤❤

      Διαγραφή
  8. Ωχ εμένα δεν θα μου αρέσει μάλλον. Είμαι κι εγώ του παγωμένου κρασιού και μου αρέσει και περισσότερο το λευκό! Έχω δοκιμάσει και cider στο Λονδίνο όπου είχα πάει πρόσφατα, που είναι κι αυτό έτσι ζεστό, και δεν ήπια παρά μερικές γουλιές! Πάντως όντως τραβιέται τώρα που κάνει κρύο! Φιλάκια Αναστασάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαράκι μου, είναι γούστα αυτά. Αλίμονο αν σε όλους άρεσαν τα ίδια. Γι' αυτό υπάρχουν ποικιλίες, ώστε ο καθένας να ανακαλύπτει τις γεύσεις του!
      Πολλά πολλά φιλάκια! Καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  9. Έχω δοκιμάσει τη Σκανδιναβική εκδοχή (αν θυμάμαι καλά λέγεται grog) και είναι ιδανικό για παρεούλα, τζάκι κτλ! Είναι απίστευτα αρωματικό και έχω την εντύπωση πως γίνεται με τον ίδιο τρόπο που είδα τώρα εδώ!
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά-πολλά! Καλή εβδομάδα, αστεράκια μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ! Αχ! Αυτά είναι που μου αρέσουν κι εμένα, όπως το είπες: Παρεούλα, τζάκι, κουβερτούλα, ταινία, κλπ κλπ..
      Δεν το έχω ξανακούσει αυτό που λες πάντως, γι' αυτό και θα το ψάξω τάχιστα! Χαχαχα!
      Πολλά φιλάκιααα! Καλό ξημέρωμα Γιάννα μου!

      Διαγραφή
  10. Μοιάζει με την σανγκρία κάπως. Θα μου άρεσε πολύ, είναι κάτι διαφορετικό. Φιλιά πολλά στην μικρή οικογένεια! ❤❤❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μοιάζει στα υλικά, αλλά όχι τόόοοσο πολύ στη γεύση.
      Να το δοκιμάσεις Πέτρα μου!
      Καλό ξημέρωμα, πολλά φιλιά και από εμάς!

      Διαγραφή
  11. Ανώνυμος4/1/16

    Είναι τέλειο! Και το μόνο που μου κάνει καλό στο κρύωμα! Ειδικά όταν είμαι συναχωμένη!
    Και τώρα που μου το θύμησες, μάλλον θα φτιάξω λίγο! Λίιιιιγο!
    Καλή εβδομάδα Ναστένκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχα! Λίγο μόνο, διότι όσο και να μας βάλουν...θα το πιούμε!
      Είναι υπέροχο!
      Φιλιά πολλά Αρτίστα! Καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  12. Τρελαίνομαιιιιιιιιιιιιι! Θα το δοκιμάσω οπωσδήποτεεε! ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Φαίνεται τέλειοοοο!!! Άσε που θα ζεσταθεί και το κοκκαλάκι μας πίνοντας το! Ότι πρέπει για το κρύο! ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι θαύμα. Εμείς το φτιάξαμε και το πίναμε βλέποντας ταινία: Ίσως να ήταν η καλύτερη ταινία της ζωής μου, χαχαχ!
      Δοκίμασέ το! ;-)

      Διαγραφή
  14. φαίνεται υπέροχο και εύκολο! Είναι δυνατό;; Να ξέρω να πάρω τα μέτρα μου γιατί θα το φτιάξω οπωσδήποτε.
    Να αφήσω και ευχές θέλω για καλή Χρονιά. Να είναι υπέροχη και για τους τρεις σας γεμάτη υγεία, αγάπη, ζεστασιά οικογενειακή, δημιουργικότητα, επιτυχίες
    Καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή χρονιά Αννούλα μου! Τις καλύτερες ευχές μου για εσένα και την οικογένειά σου! ☺
      Θα σου πω αναλυτικά, για να ξέρεις!
      Καλημέρααα!

      Διαγραφή
  15. Α είναι υπέροχη αυτό το ζεστό κρασί και περίπου έτσι το φτιάχνω ,αλλά καμία σχέση η γεύση έχει με τη σαγκρία που φτιάχνω από την Λατινική Αμερική , προσεχώς η συνταγή !!!
    Φιλιά στην οικογένεια που μεγάλωσε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αααα, θα περιμένω με αγωνία! Μου αρέσουν αυτά!!!
      Φιλάκια πολλά Νικόλ μου!
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  16. Ανώνυμος5/1/16

    Εντάξει νομίζω πως με το κατάλληλο σκηνικό, παρεούλα, ψοφόκρυο, τζάκι απογειώνεται το κρασί. Εγώ γενικά δεν πίνω, αλλά το συγκεκριμένο το έχω δοκιμάσει σε xmas γάμο (το παλικάρι ήταν από Γερμανία) και ήταν φοβερό. Δεν ήξερα βέβαια ότι ήταν έθιμο και σε ευχαριστώ για την πληροφορία και για την συνταγή!
    Όμορφη ημέρα να έχεις Αναστασία μου. Σε φιλώ γλυκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι ναι, το σκηνικό ολόκληρο είναι υπέροχο. Όπως και το κρασί!
      Είναι χριστουγεννιάτικο έθιμό τους, αμέ!
      Καλή σου μέρα Μαρινάκι μου! Φιλάκια πολλάάαα!!!

      Διαγραφή
  17. Α, τι ωραία συνταγή! Αν συμπληρωθεί με καλή παρέα. τζάκι και κουβεντούλα, μπορεί κανείς να περάσει καταπληκτικά!!!
    Καλή χρονιά Αναστασία! Υγεία και χαρά στο σπιτικό σου, με όλη μας την αγάπη!
    Πολλά φιλιά :-*

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς αυτό το σκηνικό, κάνει το κρασάκι μας ακόμα πιο υπέροχο!
      Καλή χρονιά να έχεις Μαρίνα μου! Με υγεία και όλα τα καλά!!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή