2.12.15

Τα ροξάκια (που δε δοκίμασα) ☺



Τι κι αν μου λένε να μην κάνω δουλειές για να μην κουράζομαι; Γίνεται; Δε γίνεται. Αποφάσισα να φτιάξω αρκετά γλυκάκια φέτος για το μήνα του Δεκεμβρίου, αλλά και για τις γιορτές, αφ' ενός έτσι για το καλό, αφ' ετέρου γιατί θέλω να γλυκάνω τους συγγενείς και τους φίλους μου, και εννοείται να ευχαριστήσω τον αγαπημένο μου για όλες τις στιγμές που είναι κοντά μου και μου συμπαραστέκεται για ακόμα μία φορά.
Έτσι πήρα την απόφαση να φτιάξω ροξάκια, τα οποία λατρεύω, αλλά είπαμε έχω αποφασίσει να μη φάω καθόλου γλυκά (εξαιρουμένων τριών μελομακάρονων) γιατί είμαι της υγιεινής διατροφής πλέον.


Πάμε να δούμε!


Τι χρειάστηκα:

  • 500 γρ. περίπου αλεύρι γ.ο.χ.
  • μισό νεροπότηρο φυσικό χυμό πορτοκάλι
  • μισό νεροπότηρο καλαμποκέλαιο
  • ξύσμα από ένα πορτοκάλι
  • 1 φακελάκι ξηρή μαγιά
  • 2 αυγά
  • 1 μπέικιν πάουντερ
  • 2 κουταλιές της σούπας κακάο
  • 1 κουταλάκι του γλυκού κανένα
  • 1 πρέζα αλάτι
Για το σιρόπι:
  • μισό κιλό ζάχαρη
  • 2 νεροπότηρα νερό
  • 1 βανίλια
  • 1 ξυλάκι κανέλα
  • χυμό από μισό λεμόνι
  • 3 κουταλιές της σούπας γλυκόζη


Εκτέλεση:

  1. Βάζουμε όλα τα υλικά σε μία λεκάνη, εκτός από το κακάο και το αλεύρι, και τα ανακατεύουμε.
  2. Ρίχνουμε το αλεύρι σιγά-σιγά και ανακατεύουμε μέχρι να γίνει μια ζύμη εύπλαστη.
  3. Χωρίζουμε τη ζύμη στη μέση. Στη μισή ρίχνουμε κακάο για να πάρει ένα σκούρο καφέ χρώμα.
  4. Ανοίγουμε την άσπρη ζύμη με πλάστη και την καφέ την κάνουμε ρολό, τοποθετώντας την στην άκρη της άσπρης ζύμης.
  5. Τυλίγουμε την άσπρη ζύμη με την καφέ και την κόβουμε σε ροδέλες.
  6. Τοποθετούμε τα ροξάκια σε λαδόκολλα, και τα ψήνουμε στους 180 βαθμούς για περίπου μισή ώρα.
  7. Στο μεταξύ έχουμε φτιάξει το σιρόπι μας, επομένως βυθίζουμε λίγα λίγα τα ροξάκια στο σιρόπι. Για να γίνει αυτό το βήμα, θα πρέπει τα ροξάκια να είναι ζεστά και το σιρόπι χλιαρό. 
  8. Τα αποσύρουμε και τα κλείνουμε σε τάπερ για να μην ξεραθούν μέχρι να καταναλωθούν.



Ένα έχω να σας πω: δε δοκίμασα καθόλου! Ούτε ένα! Κι είμαι πολύ περήφανη γι' αυτό! Ο "μαθητής" όμως που με βοηθούσε, που ήταν τελικά και ο μοναδικός δοκιμαστής (τουλάχιστον μέχρι το μεσημέρι που θα δώσω μερικά στα ξαδέρφια μου), είπε πως ήταν πεντανόστιμα!

Και ενώ σήμερα είμαστε και τα δύο αρρωστούλικα, εγώ χαίρομαι γιατί είναι επιτέλους μία μέρα που θα είμαστε και οι δύο σπίτι! 




Καλή σας μέρααα!


Nastenka