15.4.15

♥ Let's cook together: Εκμέκ κανταΐφι!




Είναι οικογενειακό έθιμο την Κυριακή του Πάσχα, που έχω τη γιορτή μου, το γλυκό μας να είναι το εκμέκ κανταΐφι. Η "συνήθεια" ξεκίνησε πριν μερικά χρόνια από ένα αστείο περιστατικό, κι από τότε το συνεχίζουμε κάθε χρόνο με την ίδια ευλάβεια.

Μιας και φέτος το έφτιαξα μόνη μου (πλέον!), ακολούθησα τη συνταγή που βρήκα ΕΔΩ.
Θα τη μεταφέρω επακριβώς, για να γράψω στο τέλος και τις αλλαγές που έκανα.


Τι θα χρειαστούμε:


  • 600 γραμμάρια κανταΐφι
  • 300 γραμμάρια βούτυρο

Για το σιρόπι:
  • 5 ποτήρια ζάχαρη
  • 3 ποτήρια νερό
  • 1 κουταλιά της σούπας χυμό λεμονιού

Για την κρέμα:
  • 1,5 λίτρο γάλα
  • 6 κουταλιές της σούπας άνθος αραβοσίτου
  • 5 κουταλιές της σούπας σιμιγδάλι ψιλό
  • 3 κρόκους
  • 1,5 ποτήρι ζάχαρη
  • 2 βανίλιες
  • ξύσμα λεμονιού


Για την επικάλυψη:
  • 2 φακελάκια γκαρνί
  • αμύγδαλα φιλέ ψημένα



Τι κάνουμε:


  1. Ξαίνουμε πολύ καλά το κανταΐφι, το βουτυρώνουμε καλά παντού, το στρώνουμε στο ταψί μας και το ψήνουμε αργά να ροδίσει.
  2. Ετοιμάζουμε το σιρόπι μας
  3. Όταν κρυώσει το κανταΐφι το σιροπιάζουμε με κουτάλα παντού.
  4. Ανακατεύουμε όλα τα υλικά της κρέμας στην κατσαρόλα και τα βάζουμε στη φωτιά να πήξει ανακατεύοντας συνεχώς.
  5. Στρώνουμε την κρέμα μας πάνω στο κανταΐφι και περιμένουμε να κρυώσει.
  6. Χτυπάμε τα γκαρνί όπως γράφει η συσκευασία τους και απλώνουμε την σαντιγύ αυτή πάνω από την κρέμα, πασπαλίζουμε τέλος με τα αμύγδαλα φιλέ.


Λίγα μυστικά ακόμα: Μην τοποθετήσετε την γκαρνί πάνω στην κρέμα αν δεν κρυώσει τελείως.




Λοιπόν.... οι παραλλαγές που έκανα εγώ:

  • Έβαλα σπασμένο φυστίκο στο φύλλο κανταΐφι.
  • Έριξα πάνω στην σαντιγύ λίγη κανελίτσα.
  • Στο σιρόπι έβαλα 3,5 ποτήρια ζάχαρη και 2,5 ποτήρια νερό.

Και... ιδούύύυυ:





Nastenka

20 σχόλια:

  1. Στο έχω πει ποτέ πως αυτό είναι το αγαπημένο μου γλυκό;;;;; Και μόνο από τη φωτογραφία τρελαίνομαι!!!
    Γεια στα χέρια σου! Από εμφάνιση σκίζει και φαντάζομαι πως γευστικά ήταν ακόμα καλύτερο!
    Φιλάκιαααα! ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε καταλαβαίνω!! Τρελαίνομαι για το κανταΐφι!!
      Ήταν τέλεια η κρέμα από πάνω!!
      Ευχαριστώώώωωωωω! Φιλάκια πολλάάάααα! :)))))

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα και Χρόνια Πολλά
    Να φανταστείς κι εγώ κανταίφι έκανα
    το Πάσχα αλλά στην κλασική του μορφή!!!!
    Θα δοκιμάσω συν τω χρόνω και το δικό σου!!

    φιλάκι ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Ελένη μου! Όλα τα εκμέκ είναι τέλεια, δεν το συζητώ! Αυτό έχει τη διαφορά ότι έχει πολύ αφράτη κρέμα.
      Φιλάκια πολλάάάααααα!!!!!

      Διαγραφή
  3. Αμάν βρε Αναστασία με ξελιγώνεις κατι φορές..... ρε παιδί μου τι πήγες και εφτιαξες !!!!!!!!!!!! καταστράφηκα ...... γειά στα χέρια σου φαίνεται ότι είναι ΚΟΛΑΣΗ σκέτη !!!!!! να το φτιάξω δεν παίζει αλλά αν θές τρώω όλο το πυρέξ με το ΕΚΜΕΚ !!!!!! μπράβο μπράβο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμείς να δεις Νικόλα μου, πώς καταστραφήκαμε, που το φάγαμε κιόλας, χαχαχα!
      Σε ευχαριστώ πολύ, ήταν όντως κόλαση! :)))

      Διαγραφή
  4. Χριστός Ανέστη και Χρόνια Πολλά με υγεία Ανστασάκι μου!
    Χρόνια Πολλά και για τη γιορτούλα σου, πάντα η αγάπη να σπέρνει δύναμη κι ελπίδα, να συμβάλλει στην εσωτερική δομή κι αναγέννηση ψυχής στη ζωή σου, καρδιά μου! Η ευτυχία κι η επιτυχία να φωτίζουν γόνιμα μονοπάτια στις προδόκιμες, μελλοντικές διαδρομές σου! Να περνάς όμορφα και τρυφερά, αγκαλιά με τη μαγεία του έρωτα, της αγάπης πάντα με τον λατρεμένο σου Αλέξανδρο! Να είσαι καλά κι η καθημερινότητα σου να είναι πάντα γλυκιά, σαν το υπέροχο εκμέκ που έφτιαξες!!!
    Πολλά, πολλά φιλιά με μια ανοιξιάτικη αγκαλιά!:))❤️

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αληθώς ανέστη Κατερίνα μου! Χρόνια πολλά!!!
      Σε ευχαριστώ πολύ που με θυμήθηκες, και για τις όμορφες ευχές σου! Κι εσύ να είσαι πάντα καλά, υγεία, πολλή αγάπη για εσένα και την οικογένειά σου εύχομαι και ό,τι καλύτερο, να είστε πάντα γεροί και δυνατοί!!
      Πολλά φιλάκιααα! :))))

      Διαγραφή
  5. Ανώνυμος15/4/15

    Εντάξει το γλυκό φαινεται τέλειο. Θα το δοκιμάσω οπωσδήποτε στα γενέθλια μου γιατί είναι το αγαπημένο γλυκό της μαμάς και του νονού μου.
    Ομορφούλα μου, δεν ξέρω αν έχεις αναφέρει παρόμοια συνταγή, αλλά θα ήθελα αν ξέρεις, να μας δώσεις δοκιμασμένη συνταγή για Caesar 's Salad. Σε ευχαριστώ προκαταβολικά! :)
    Σε γλυκοφιλώ και σου εύχομαι μια όμορφη συνέχεια στην ημέρα σου.
    Μου λείπεις από το fb είναι έρημο χωρίς εσένα :'(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ βρε Μαρίνα μου ατύχησες... γιατί δε μου αρέσει η ceasar's... Δεν την τρώω δηλαδή ούτε έξω στα μαγαζιά, ούτε έχω επιχειρήσει ποτέ να φτιάξω... Θα κοιτάξω να βρω όμως κάποια συνταγή και θα τη δοκιμάσω να σου πω αν αρέσει στους υπόλοιπους, χαχαχα! ;-)
      Με κούρασε το facebook, άσε... ελπίζω να επιστρέψω σύντομα!
      Πολλά γλυκά φιλάκιααα! :))))

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος19/4/15

      Άσε άσε βρήκα εγώ μια καταπληκτική και την έκανα και ξετρελάθηκαν!!!!! Σε ευχαριστώ όμως και μόνο που θα έμπαινες στην διαδικασία :))
      Να επιστρέψεις σύντομα, είναι βαρετά χωρίς εσένα και μας λείπεις.
      Εμάς σκέψου, εμάς.
      Σμουτς!

      Διαγραφή
    3. Αααα! Χαίρομαι που βρήκες συνταγούλα και ήταν καλή και την ευχαριστηθήκατε! ;-)
      Δεν ξέρω ακόμα πότε θα επιστρέψω, θα δούμε... :(
      Φιλάκια πολλάάαα!

      Διαγραφή
  6. Πω πω, φαίνεται νοστιμότατο!

    Φιλάκια πολλά,
    www.beautyydust.blogspot.gr ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. απαπαπα!
    Κάποτε το λάτρευα. Όχι, δεν θα με παρασύρεις εσύ σε ακολασίες!
    Φεύγω με το κεφάλι ψηλά! ☺☺☺
    Φιλάκια Βέφα-Αναστασία!
    Ματς μουτς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άσ'τα Αριστέα, γιατί εμείς που μπήκαμε στους πειρασμούς, έχουμε γίνει...αρνάκια άσπρα και παχιά :))) χαχαχα!
      Πολλά πολλά φιλάκιααα!

      Διαγραφή
  8. Γεια στα χέρια σου, ομοριφά μου! Με ό,τι και να καταπιαστείς εσύ, όλα τέλεια τα φτιάχνεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Βρε τι μου κάνεις βραδιάτικα!
    Σημειώνω αμέσως την συνταγή και ελπίζω να την κάνω μέσα στην εβδομάδα!

    Υ.Γ. Το προφίλ σου στο fb το έκλεισες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχχ, κάνε το και θα με θυμηθείς!! ;-)
      Ναι το έκλεισα για λίγο καιρό γιατί βαρέθηκα, αλλά μου φαίνεται θα το ανοίξω πάλι σύντομα!!

      Διαγραφή